Godzina | Czas trwania | Zajęcia |
7.00-8.00 | 1 h | Schodzenie się dzieci do przedszkola – grupa łączona. Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, m.in. gry stolikowe, tematyczne, konstrukcyjne. Zabawy integrujące grupy |
8.00-8.15 | 0,15 h | Ćwiczenia poranne – zestawy ćwiczeń lub zabawy ruchowe przy piosence |
8.15-8.30 | 0,15 h | Krąg zmysłów i procesów poznawczych – aktywności i zabawy wspierające rozwój zmysłów oraz innych procesów poznawczych |
8.30-8.40 | 0,10 h | Przygotowanie do śniadania – czynności higieniczne i samoobsługowe |
8.40-9.10 | 0,30 h | Śniadanie |
9.10-10.00 | 0,50 h | Zajęcia dydaktyczne – inicjowane przez nauczyciela rozwijające sprawność fizyczną, emocjonalną, społeczną i poznawczą. Prowadzone według przyjętego programu wychowania przedszkolnego |
10.00-11.00 | 1 h | Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, indywidualna praca z dziećmi |
11.00-11.40 | 0,40 h | Spacer, obserwacje przyrodnicze lub gry i zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym |
11.40-12.00 | 0,20 h | Czynności higieniczno – porządkowe |
12.00-12.30 | 0,30 h | Obiad |
12.30-13.00 | 0,30 h | Relaks poobiedni – czytanie opowiadań, bajek. Utrwalanie poznanych wierszy i piosenek |
13.00-14.00 | 1 h | Zabawy w kącikach zainteresowań. Praca grupowa lub indywidualna z dzieckiem – gry stolikowe, usprawnianie motoryki małej |
14.00-14.10 | 0,10 h | Czynności higieniczno – porządkowe |
14.10-14.40 | 0,30 h | Podwieczorek |
14.40-16.00 | 1,20 h | Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom dzieci. Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Zajęcia dodatkowe dla dzieci o szczególnych zainteresowaniach prowadzone przez nauczyciela. |
16.00-17.00 | 1 h | Rozchodzenie się dzieci – w grupach połączonych. Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci |
Rytmika – WTOREK 14.30 – 14.45 ŚRODA 11.35 – 11.50
Religia – PONIEDZIAŁEK i ŚRODA 10.20 – 10.35