Projekty

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021 – 2025


Informacje dotyczące programu:
Przedszkole Samorządowe w Dziekanowie Leśnym przy ulicy Marii Konopnickiej 65 otrzymało dofinansowanie ze środków budżetu państwa w ramach programu wieloletniego pn. „Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025” Priorytet 3, w wysokości 2 500,00 zł.
Otrzymane środki finansowe zostaną przeznaczone na zakup książek.


Projekty


„Przedszkole zrównoważonego rozwoju”
Nasze przedszkole w roku szkolnym 2022/2023 oraz 2023/24 realizuje zamierzenia projektu „Przedszkole zrównoważonego rozwoju”. Celem tego projektu jest wyposażenie dzieci w wiedzę o otaczającym świecie przyrody oraz uwrażliwienie społeczności przedszkolnej na współczesne problemy świata i najbliższego otoczenia. Realizacja projektu opiera się na działaniach w aspekcie przyrodniczym ( akcje i konkursy o charakterze ekologicznym, wycieczki i obserwacje przyrodnicze), społecznym (kodeksy ekologiczne, funkcje „Eko-strażników”), kulturowym (akcje charytatywne, poznanie tradycji lokalnych swojego miasta, współpraca z instytucjami lokalnymi) oraz ekonomicznym (realizacja projektu edukacyjnego, oszczędzanie wody, prądu).
Po zakończeniu działań projektowych nasze przedszkole będzie się ubiegać o uzyskanie certyfikatu Master Eco, który jest znakiem jakości i wyróżnienia dla placówek, które w sposób ciągły upowszechniają ideę zrównoważonego rozwoju.


„Bajki pomagajki”
W roku szkolnym 2023/2024 grupy SMERFY i ŻABKI biORĄ udział w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym „Bajki-pomagajki”.
Projekt opiera się przede wszystkim na bajkoterapii, ale wiąże się także z propagowaniem wśród najmłodszych idei czytelnictwa, w tym głośnego czytania. Tytułowe „Bajki-pomagajki” to niezwykłe historie dotyczące różnych emocji, postaw czy trudności, z którymi dzieci niejednokrotnie się borykają. Nie są one zakończone morałem, ale dzieci mogą utożsamiać się z bohaterami i przeżywać z nimi określone sytuacje. „Bajki-pomagajki” oswajają z emocjami i problemami bohaterów, a co najważniejsze zawierają wiele praktycznych wskazówek, co można zrobić, by poradzić sobie w trudnych chwilach. Dzięki temu wpływają również na rozwój uczuć i zachęcają do refleksji nad własnym postępowaniem, dają najmłodszym wsparcie, poczucie siły i nadzieję, wyznaczając im drogę do lepszego życia…


„Jestem małym przyjacielem przyrody” Ogólnopolski Projekt Edukacyjny, którego celem jest rozwijanie zainteresowań przyrodniczych dzieci, kształtowanie właściwych postaw proekologicznych, wzbogacanie ogólnej wiedzy o świecie.


„Z pętelką po zdrowie” Ogólnopolski Projekt Edukacyjny, którego celem jest kształtowanie świadomości dzieci w zakresie zdrowia fizycznego i psychicznego. Uświadamianie wpływu zdrowej diety na organizm człowieka, uświadamianie wpływu aktywności fizycznej na zdrowie, kształtowanie postaw prozdrowotnych wśród dzieci, utrwalanie nawyków związanych z higieną ciała i psychiki, rozwijanie umiejętności w zakresie nazywania emocji, radzenia sobie z trudnymi emocjami, lękami. Wdrożenie metod wspomagających uważność.

Do sportu … gotowi … start!!! – Oddział IV Sówki

Ogólnopolski projekt edukacyjno – czytelniczy „Bajki pomagajki” – wszystkie oddziały 

Ogólnopolski program „Kodowanie na dywanie” – Oddział II Żabki

Międzynarodowy Projekt Edukacyjny „Piękna Nasza Polska Cała” – oddział II Żabki

Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Mogę być kim chcę” – oddział II  Żabki

„Zabawy sensoryczne w przedszkolu” – innowacja pedagogiczna – wszystkie oddziały 

„Tradycje i zwyczaje wielkanocne w mojej rodzinie” – konkurs plastyczny – oddział I Krasnale

𝙍𝙤𝙬𝙚𝙧𝙤𝙬𝙖 𝙒𝙞𝙤𝙨𝙣𝙖
Od poniedziałku (14 kwietnia) do piątku (6 czerwca). Zapraszamy do udziału w akcji „Rowerowa Wiosna”!
𝙕𝙖𝙨𝙖𝙙𝙮:
Codziennie rano dzieci przyjeżdżają do przedszkola na rowerze, hulajnodze, rolkach lub deskorolce.
W tym czasie nauczycielki wybiorą 20 losowych dni, w których będą stawiać pieczątki i podpisy na karcie aktywności rowerowej. Najaktywniejsi uczestnicy zostaną nagrodzeni.
Uwaga! Podróże z wykorzystaniem sprzętów elektrycznych lub podwożenie dzieci w okolice przedszkola nie będą uznawane.
Zachęcamy wszystkie dzieci i rodziców, by zaczynali poranki aktywnie – każde „zielone” przybycie się liczy!
Najaktywniejsi zostaną 𝙣𝙖𝙜𝙧𝙤𝙙𝙯𝙚𝙣𝙞!
Promujmy 𝙯𝙙𝙧𝙤𝙬𝙮 𝙨𝙩𝙮𝙡 𝙯̇𝙮𝙘𝙞𝙖 𝙞 𝙧𝙪𝙘𝙝 na świeżym powietrzu.
𝙎𝙯𝙘𝙯𝙚𝙜𝙤́ł𝙮 akcji dostępne w przedszkolu.

ZABAWY SENSORYCZNE W PRZEDSZKOLU
Innowacja sensoryczna realizowana w roku szkolnym 2024-25
Innowacja „Zabawy sensoryczne w przedszkolu” ma na celu wszechstronny rozwój dzieci poprzez organizowanie zabaw wspierających integrację sensoryczną. Innowacja odwołuje się do Podstawy programowej wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego. W szczególności uwzględniając realizację głównego celu jakim jest wsparcie całościowego rozwoju dziecka oraz zadania przedszkola jakim jest: wspieranie aktywności dziecka podnoszącej poziom integracji sensorycznej i umiejętności korzystania z rozwijających się procesów poznawczych. Innowacja jest także odpowiedzią na aktualne potrzeby dzieci. Zaburzenia integracji sensorycznej są coraz bardziej powszechne. Wprowadzenie zajęć sensorycznych może znacząco pomóc dzieciom mającym zaburzenia integracji sensorycznej.
Zmysły odgrywają bardzo ważną rolę w życiu każdego człowieka. To dzięki nim poznajemy świat. One informują nas o otaczającym świecie, pozwalają nam doświadczać przestrzeni wokół poprzez odczuwanie zapachów, widzenie czy słyszenie. Ponadto zmysły pełnią rolę ochronną, gdyż ostrzegają nas przed niebezpieczeństwem. Na co dzień coraz częściej stykamy się z dziećmi, które bardzo często spostrzegane są jako dzieci „niegrzeczne”, „trudne wychowawczo”, „nadpobudliwe”, „nieskoordynowane”, jednak warto bliżej przyjrzeć się ich funkcjonowaniu i wesprzeć je pod względem sensorycznym. Zabawy sensoryczne mają w sobie wielką moc! Są ważne, potrzebne, ciekawe i sprawiają wiele radości. Warto wplatać takie aktywności do codzienności dziecka.