Tematy i zamierzenia

Tematy realizowane według planów dydaktyczno-wychowawczych
oraz przewidywane efekty i osiągnięcia dzieci

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na wrzesień

  1. Moja grupa.

Dziecko:

  • akceptuje innych uczestników w grupie;
  • rozwija poczucie rytmu i zdolności wokalnych przy piosence pt. „Jestem sobie przedszkolaczek”;
  • rozwija ogólną sprawność ruchową oraz umiejętność współzawodnictwa;
  • przestrzega zasad zgodnego współżycia zawartych w kodeksie przedszkolaka;
  • uważnie słucha bajki terapeutycznej pt. „Pierwszy dzień w przedszkolu”;
  • rozpoznaje swój przedszkolny znaczek.
  • To jestem ja.

Dziecko:

  • uważnie słucha wiersza czytanego przez nauczyciela pt. „Poznajmy się”;
  • rozwija poczucie rytmu i zdolności wokalnych przy piosence pt. „Wesoła zabawa”;
  • rozwija ogólną sprawność ruchową poprzez zabawy integrujące i ruchowe;
  • chętnie uczestniczy w zabawach grupowych;
  • poznaje części swojego ciała poprzez zabawę;
  • przestrzega zasad ustalonych na początku zabawy.
  • Moja droga do przedszkola.

Dziecko:

  • rozpoznaje pojazdy uczestniczące w ruchu drogowym;
  • koncentruje swoją uwagę na innych osobach;
  • chętnie uczestniczy w zabawach integracyjnych, w kole, ze śpiewem;
  • segreguje i klasyfikuje przedmioty według podanych cech;
  • bierze udział w zabawach muzyczno – rytmicznych przy piosenkach;
  • poznaje sygnalizację świetlną;
  • wie, jak należy poruszać się na pasach. 
  • Idzie jesień… przez las, park.

Dziecko:

  • poznaje pory roku;
  • zna charakterystyczne dla jesieni oznaki i zjawiska;
  • wie jak rozpoznać poszczególne pory roku;
  • akceptuje zasady panujące w grupie i stosuje się do nich;
  •  rozwija poczucie rytmu i zdolności wokalnych;
  • rozwija zdolności manualne podczas tworzenia prac plastycznych;
  • uważnie słucha utworów literackich czytanych przez nauczyciela;
  • kształtuje umiejętność sprawnego przeliczania w granicach własnych możliwości.