Tematy realizowane według planów dydaktyczno-wychowawczych
oraz przewidywane efekty i osiągnięcia dzieci
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na wrzesień
- Moja grupa.
Dziecko:
- akceptuje innych uczestników w grupie;
- rozwija poczucie rytmu i zdolności wokalnych przy piosence pt. „Jestem sobie przedszkolaczek”;
- rozwija ogólną sprawność ruchową oraz umiejętność współzawodnictwa;
- przestrzega zasad zgodnego współżycia zawartych w kodeksie przedszkolaka;
- uważnie słucha bajki terapeutycznej pt. „Pierwszy dzień w przedszkolu”;
- rozpoznaje swój przedszkolny znaczek.
- To jestem ja.
Dziecko:
- uważnie słucha wiersza czytanego przez nauczyciela pt. „Poznajmy się”;
- rozwija poczucie rytmu i zdolności wokalnych przy piosence pt. „Wesoła zabawa”;
- rozwija ogólną sprawność ruchową poprzez zabawy integrujące i ruchowe;
- chętnie uczestniczy w zabawach grupowych;
- poznaje części swojego ciała poprzez zabawę;
- przestrzega zasad ustalonych na początku zabawy.
- Moja droga do przedszkola.
Dziecko:
- rozpoznaje pojazdy uczestniczące w ruchu drogowym;
- koncentruje swoją uwagę na innych osobach;
- chętnie uczestniczy w zabawach integracyjnych, w kole, ze śpiewem;
- segreguje i klasyfikuje przedmioty według podanych cech;
- bierze udział w zabawach muzyczno – rytmicznych przy piosenkach;
- poznaje sygnalizację świetlną;
- wie, jak należy poruszać się na pasach.
- Idzie jesień… przez las, park.
Dziecko:
- poznaje pory roku;
- zna charakterystyczne dla jesieni oznaki i zjawiska;
- wie jak rozpoznać poszczególne pory roku;
- akceptuje zasady panujące w grupie i stosuje się do nich;
- rozwija poczucie rytmu i zdolności wokalnych;
- rozwija zdolności manualne podczas tworzenia prac plastycznych;
- uważnie słucha utworów literackich czytanych przez nauczyciela;
- kształtuje umiejętność sprawnego przeliczania w granicach własnych możliwości.
